Året 2008..

Ja, haha som alla vet så är ju äntligen året 2008 över.
Jag har varken hunnit eller orkat, men nu tänkte jag göra en liten resumé över mitt år med bilder och text. Den som bryr sig får gärna läsa och kanske lämna en kommentar, den som inte bryr sig behöver inte kolla. :)


Hårfärgen

Den största skillnaden på mig under 2008 är nog ändå min hårfärg.
Här kommer mina hårfärger i bild, Januari - December:

Januari: Jag började året som brunett- nästan svarthårig. Trivdes ganska bra som det men "drömde" om att vara blondin.. :P

Januari - februari: Två dagar innan skolan började efter jullovet fick jag för mig att jag skulle bli blond. Så jag och mamma köpte två intensivblonderingsförpackningar och började färga. Efter första färgningen såg jag ut som en zebra i huvudet, då min brunsvarta färg var lite ojämn. Efter andra färgningen såg det faktiskt ganska normalt ut. Lite smått röd-orange bara. Men jag gav mig inte, så mamma åkte ner och köpte en till färgförpackning och den här gången såg det förjävligt ut. Knallgult i hårbotten och morotsfärgat på resten. Mamma vågade inte färga mer då det var risk att det skulle gå av och bara bli ännu värre, så hon ringde frisören. Jag fick tid där, men hon kunde inte göra annat än göra håret jämnorange. Så i en månad gick jag runt med orange hår och blev kallad morot.
Ganska kul när man ser tillbaka på det :)


Mars - april: Tillslut tröttnade jag på det oranga håret och gick till en annan frisör som lade i massa blonda slingor, och nu började det se någorlunda ut. Dock var jag allt annat än nöjd med mitt hår.


Maj: Jag blev "stammis" hos frissan. Nejdå, men det kändes så. Och de flesta frisörerna där kände igen mig som "hon som blonderade håret hemma och misslyckades totalt". Haha. Men håret blev blondare och blondare, men samtidigt gulare och gulare. Silvershampo blev min stora kärlek. ;)

Juni: Fortfarande gult hår men silvershampot gjorde susen och jag var ute i solen så mycket jag kunde bara för att håret skulle bli blondare. Ska jag vara ärlig så var jag nog ganska fixerad vid mitt hår och att det gula skulle bort.


Juli - September: Blond och brun. Äntligen var jag nöjd med håret, och nästan allt gult var borta.

Oktober: Jag tröttnade på att ständigt behöva färga utväxt, så jag tonade håret ljusbrunt. Jättenöjd och trivdes verkligen i den färgen.

Oktober: Eftersom det bara var toning, så blektes håret mer och mer. Och det såg bara tråkigare och tråkigare ut.

November: Gjorde blonda slingor, håret såg riktigt fräscht ut och jag var supernöjd.

December: Tröttnade till slut självklart på det mörkblonda/ljusbruna håret så jag färgade mörkbrunt.
Och så ser det ut nu! :)



Vänner

Något annat som har ändrats väldigt mycket under året är mina vänner.
Jag förlorade min bästa vän, men skaffade samtidigt nya vänner som gör mig glad.

Blev jättebra kompis med Loppan och Elvira, som går i min klass. Jag och Elvira hade sjukt kul på praontillsammans, trots galna Vietnameser. Och båda två har jag roligt med i skolan. Utan dem skulle det inte vara lik kul. :)

Började umgås mer med Amanda. Vi har gått i samma klass sen sexårs, och varit vänner. Eller ja, mer eller mindre från år till år haha. Men när jag bytte skola 2007 så förlorade vi kontakten med varandra för ett tag, men 2008 tog vi upp kontakten och blev jättebra kompisar.

Jag lärde känna och blev kompis med Josefine. Det började med att hon var tillsammans med min bror ett kort tag under 2007, och jag gillade henne inte alls. Sedan blev min kompis Hanna bästa kompis med Josse och vi började i samma dansgrupp och tillslut när jag lärde känna henne så blev vi riktigt bra kompisar. Nu har jag dock inte träffat henne på ett tag men det ska det bli ändring på! :)

Hanna, Rebecca och Karin. Har haft otroligt kul med dessa tre sötnosar. Örebro, Danmark och inte minst våran grillkväll hemma hos mig.

Någon som har betydit mycket för mig är min coola gbgare, Viktor. Jag träffade honom på RUM-festivalen i Örebro, och sen dess har vi hållt kontakten bra. Jag glömmer aldrig våra "smschat" på nätterna. Haha.


Åkte snowboard för första gången i mitt liv

Yes, jag lärde mig att åka snowboard. Dock slutade det med en spricka i handleden och blåmärken över hela kroppen, men det är ju smällar man får ta ;D


Jag konfirmerades







Lekte rockstjärnor i Danmark


Har inga bilder därifrån men här är iallafall en på mig och Patricia i bussen. Hade sjukt kul i Danmnark.


London





Jag åkte ju till London med familjen under höstlovet. Höjdpunkten på hela året. Såg det mesta som finns att se i London, gick på musikal och shoppade på Harrods.



Ja, det var väl det mesta. Eller jag glömde en sak, Bloggen såklart!
Jag började ju blogga :)
Haha, Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

We will rock 2009 babe ;)<3

2009-01-03 @ 01:05:41
URL: http://hannnnnnnnna.blogg.se/
Postat av: duexakdunx

Upu upuconawa, bilaq ociheg upecuc oziqaje atupaza riqapo nibox pobu oqap!!

2012-10-16 @ 05:08:41
URL: http://www.rodusacuvi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback